001-tjenesten

Daglig leder svarer på mail og telefoner alle dager i uka fra 8.00 - 23.00. Om hun er opptatt, ringer hun deg opp igjen eller du får svar på mailen din innen en dag.

Teatergrupper lurer på alt fra; kontrakter med instruktører, leie av lokaler, hvor de får tak i spesialutstyr, kursholdere, hvilket manus de skal sette opp, produksjonsprobelamtikk, styre- og organisasjonsoppgaver m.m. Bredden i spørsmålene går fra «hvor får vi tak i hester til spelet» til «hvordan registerer vi oss for Grasrotmidler». Selv om ikke daglig leder er et orakel så finner hun som regel ut av spørsmålene. Det gjelder også krisehjelp. Daglig leder veileder alle, men medlemsgrupper blir fulgt opp på en annen måte enn ikke-medlemmer.  

Daglig leder skal lette arbeidet for amatørteater, og være et aktivt tilgjengelig kontaktnett. Hun finner informasjon og undersøker saker for medlemmer. Hun veilede dem videre eller er en samtalepartner for å finne løsninger.

001 er noe av det viktigste arbeidet ATR utfører. Det er vanskelig å dokumentere og omtales av andre som uvesentlig. Daglig leder vet er 001 er hjertet og ryggrad for foreningens arbeid og eksistens.

Utfordringene og tilbakemeldingene fra teatergruppene er en temperaturmåler og definere utfordringene som må jobbes med. Det setter agenda for ATR sitt arbeid internt. Videre setter ATR dette inn i sitt politiske arbeid på kommune, fylke og nasjonalt plan.

Kursadministrasjon ATR

Registrering av kurs hos Studieforbundet Kultur og Tradisjon for VO-midler, klikk på logo eller her.

Informasjon

Under menyen "Om oss - Nedlasting av filer" har vi samlet ulike dokumenter, maler, skjemaer og filer, i prasksi masse som kan være greit for amatørteatergruppene å vite om og benytte seg av.

Er det noe du savner her så gi send oss en e-post med en beskrivelse.